Thursday, December 18, 2008

ტრადიციები


”ტრადიცია” ლათინური სიტყვაა და ნიშნავს წარსულის გადმონაშთს.  პირველად სიტყვა ”ტრადიცია” გვხვდება ძველ ბერძნულ ლიტერატურაში, როგორც ჩანს მას ხშირად იყენებდნენ ძველ ჩინეთსა და იაპონიაშიც....

კი არა და

მოგატყუეთ!

ჰხეჰხეჰხე - ჩაიხითხითა ბებერმა კუდიანმა და გზა განაგრძო....

აბა მე რა ვიცი საიდან მოდის სიტყვა ტრადიცია და რას ნიშნავს და პირველად ვინ თქვა და ვის უნდოდა თქმა და ვინ დაასწრო და რავი ვიცი მე, ვახ.... ის კი არ ვარ..ვინ ის? ის რა...

მოკლედ თუ გრძლად მივხვდი!

სულაც არ არის აუცილებელი ტრადიციების მიმდევარი იყო, იმისათვის, რომ ტრადიცების მიმდევარი იყო!

ჰხო, ზუსტად ეგრე....

უფრო კონკრეტულად კი

არსებობს ტრადიციული ტრადიციები და არატრადიციული ტრადიციები. ასევე არსებობს ოჯახური ტრადიციები, სამსახურეობრივი ტრადიციები, მეგობრულსამეგობრო ტრადიციები, ახალი წლის წინა ღამეს აბანოში წასვლები და ა.შ.

ტრადიცია რჯულზე უმტკიცესიაო - ახალი ქართული ანდაზა მომზადებული ჩემ მიერ -რჯულზე და რწმენაზე არ ვიცი, მაგრამ ყავის დალევა რომ ჩემთვის ტრადიციაზე უტრადიციულესია ვისაც ეჭვი ეპარება, მოვიდეს, მნახოს, დაიჯეროს და წავიდეს....

საერთოდაც, ამ საკითხე ბჟუტურეპისტოლური ჟანრის გამოყენება მას შემდეგ გადავწყვიტე, რაც ჩემმა ბიძაშვილთანამშრომელმა ტრადიციულჩვეული სახით გადმოიღო დღევანდელი დღის გაზეთი და ყველას ანუ სამივე თანამშრომელს ჰოროსკოპი წაგვიკითხა. ეს  ტრადიცია ჩემი სამსახურში მისვლამდე დამკვიდრდა, რატომ და რა ვითარებაში არ ვიცი, მაგრამ ერთი რამ ცხადია, არცერთს ანუ სამივე თანამშრომელს ჰოროსკოპის არ გვჯერა...ანდა როგორ უნდა დაიჯერო, როცა ივნისიდან მოყოლებული ჩემი ჰოროსკოპი მატყუებს : სიყვარულში გიმართლებს, გელის საჩუქარიო..ისემც....კხმ...კხმ... ჰხო, დღეს უკვე დღიური ჰოროსკოპის ნაცვლად წლიური წავიკითხე და ისაო.... 2009 წელი ტყუპებისათვის ბავშვების გაჩენის წელიაო...კეკეე, ზეგ კი არა და ჰხო....

კიდევ ერთი სამსახურეობრივი ტრადიცია - სადილის დასაწყისი 13:30 არც მეტი, არც ნაკლები...ერთი წუთით დაგვიანებამ ან ადრე სადილობამ შესაძლოა დამღუპველი შედეგი გამოიღოს... ნუ მართალია ეს დამღუპველი შედეგი თავის თავზე არავის გამოუცდია, მაგრამ....

სამსახურეობრივ ტრადიციაში შედის  უსაქმურობაც... ეს ტრადიცია მგონი საყოველთაოდ აღიარებულია და სხვა პლაგიატმა სამსახურებმაც  აქტიურად მოგვბაძეს... ასეა ხო? კხმ...ტრადიციულად სამუშაო საათი 9 საათზე იწყება, ასევე ტრადიცულად მე სამსახურში ზუსტად ნახევარი საათის დაგვიანებით მივდივარ და ტრადიცულად შენიშვნას ვიღებ.... ტრადიცად იქცა ისიც, რომ 2 საათის შემდეგ ჩემი შრომიუნარიანობა 0ის ტოლია...თუ მოხდა სასწაული და 2 სთ-ს მერეც მემუშაობისურვილება, სასწრაფოდ ვდგები და ოთახში ბოლთას ვცემ, რომ მუშაობის სურვილმა გამიაროს...აბა ტრადიციას ხომ ვერ ვუღალატებ....:ც

ჰხუხ...რა საყვარელი ტრადიციები მქონია.... ეს მხოლოდ სამსახურში და თქვენ სახლში უნდა ნახოთ....:ც

მაგრამ სხვა ტრადიციებზე წერა მერე....

ხო სიტყვა ”მერე” ჩემს ლექსიკონში ქართული ენიდან შემოვიდა და ნიშნავს ”არასოდეს”......

4 comments:

Toma said...

არის გარკვეული ტრადიციები რომლებიც მომწონს , და არის ბევრი რომელთა არსებობაც ნერვებზე მშლის, ამიტომ მკიდია! ვოტ.

მე-ხათო said...

Pink Panthere

ეგ ხო, მარა შენ თუ გაქვს შენი მოგონილი ტრადიციები : ))

Toma said...

კი
ჩემი მოტანილი (და არა მარტო ჩემი დარწმუნებული ვარ ) ტრადიციაა დაკიდება

მეტი არაფერი მახსენდება ახლა და თუ რამე გამახსენდა აუცილებლად დავწერ :)

Anonymous said...

yvelgan da yovelTvis dagvianeba tradiciad itvleba? :D Tu ki, maSin Cemi nomer pirveli tradicia egaa :D